Een evenwichtig beeld  van je organisatie

Zijn de verschillende plannen met elkaar in evenwicht? Weten je medewerkers wat hun rol is in het realiseren van de plannen? Heb je goed zicht op het effect van verbetermaatregelen die je hebt genomen? Je klanttevredenheidsmeting scoort een dikke 8, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Je interne audits leveren weinig op, waar ligt dat nou aan? En 'evalueren' staat wel in je handboek, maar wordt er wel echt geleerd? 

Vragen die we in onze audits stellen. Soms letterlijk en soms zoeken we de antwoorden in de vele signalen die we tijdens de audit opvangen. We vragen door tot we ons beeld compleet hebben. We geven je dat netjes terug en verifiëren of we het goed zien. Hoor en wederhoor. 

Maar waarom dan toch die extra stap naar certificering? Je kan toch ook alleen een externe audit laten doen? Certificering voegt wel degelijk twee belangrijke zaken toe: ritme en evenwichtige focus.

In de externe audits vind je ritme, alleen al omdat deze jaarlijks plaatsvinden. En ook in de operationele werking van je kwaliteitsmanagement zit ritme: je interne audits, de managementreview en de opvolging van gesignaleerde verbetermogelijkheden.  

Wat certificering ook met zich meebrengt is een evenwichtige focus op de belangrijkste kenmerken van je organisatie. Vanuit de norm wordt aan je gevraagd niet alleen de klanttevredenheid te meten, maar ook medewerkertevredenheid, vanuit de gedachte dat tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Wij vragen door tot we een volledig en evenwichtig beeld hebben. 

Neem contact op voor meer informatie

Waarom EIK
  • Voor audits op basis van ISO 9001 en branchespecifieke normen. 
  • Voor het ontwikkelen van branchespecifieke normen.
  • Voor trainingen interne auditing en management review.

EIK Certificering stimuleert

Laat je inspireren

Wij delen graag onze inzichten en ontwikkelingen met je.